Over mij

Pagina

In 2015 ben ik door Communicatie Online genoemd als één van de communicatietalenten om in de gaten te houden. Bekijk hier het artikel Comm laude.

Na het behalen van mijn mbo-diploma in 2013 besloot ik dat het tijd was om een nieuwe weg in te slaan. Ik maakte de switch van ICT naar Communicatie. Dat bleek achteraf één van de beste keuzes uit mijn leven te zijn. Ik word nu wel gelukkig van mijn opleiding en zie er mijn toekomst in. Momenteel ben ik vol enthousiasme bezig aan het derde studiejaar van de opleiding Communicatie aan de HZ University of Applied Sciences.

Sinds 1 september 2015 ben ik aan een nieuwe uitdaging begonnen, ik heb het rustige Zeeland ingeruild voor het bruisende Amsterdam. Op dit moment ben ik bezig aan de minor Online Management. Door deze minor wil ik me verder specialiseren op het gebied van onderwerpen als user experience en online strategie. Ik ben bezig met een project voor Festivalzonnebril om de conversie en de customer journey te optimaliseren.

Tot eind januari 2016 heb ik stage gelopen bij het acountteam van FCB Amsterdam. Bij dit toonaangevende reclamebureau heb ik vooral projecten voor de merken Nivea en Air Miles gedaan.

1924969_438139869672251_686455701121279298_nWelke persoon schuilt er in mij?
Er is één ding dat me bij die vraag direct te binnen schiet: ongelooflijk perfectionistisch. Naar mijn mening is een gezonde dosis perfectionisme een onmisbare eigenschap voor een communicatieprofessional. Maar ik wil je alsnog even waarschuwen. Ik heb een obsessie om dingen steeds maar weer te verbeteren tot het perfect is.

Nieuwsgierigheid is het tweede waar ik aan denk. De eerste studiejaren was er weinig aandacht voor online marketing. Op eigen initiatief verdiepte ik mijzelf in onderwerpen als SEO, content marketing en social media marketing. Ik heb trouwens te maken met een flinke leesverslaving. Op online blogs over marketing, communicatie en technologie breng ik aardig wat tijd door. Als iets mijn interesse heeft gewekt wil ik er alles van weten, misschien zelf iets té veel.

Ik sta met veel power achter mijn eigen ideeën. Tegelijkertijd deins ik er zeker niet voor terug om ook toe te geven aan anderen. Ik steek veel moeite in het bouwen en onderhouden van een goede samenwerking. Mijn doel is bereikt als mensen mij als een teamplayer zien. Afwachten is trouwens helemaal niets voor mij, doe mij maar initiatief nemen. Eigenlijk precies de reden waarom ik begonnen ben met bloggen.

Waarom bloggen?
Sinds het tweede studiejaar kreeg ik steeds meer de behoefte om mijn interesse in marketing en communicatie te delen met anderen. Schrijven is eigenlijk ook altijd al iets geweest wat ik leuk vind om te doen. Wie ben ik om dan nog langer te wachten met het delen van mijn passie op deze blog?