Consumenten verrassen om hen in het hart te raken

Surprise bestemming
Standaard

Als iemand je vijf jaar geleden vertelde op vakantie te gaan zonder te weten wat de bestemming is, dan had je hem waarschijnlijk voor gek verklaard. Sprs.me biedt de mogelijkheid om een reis te boeken zonder te weten waar je naartoe gaat. Het enige wat je weet is dat je naar een plek ergens in Europa gaat. Steeds meer avontuurlijk ingestelde mensen genieten van dit soort vernieuwende concepten die consumenten verrassen.

Consumenten verrassen met sprs.meMaar niet alleen op het gebied van travel weten dit soort concepten consumenten in het hart te raken. Zo kun je via mystery-dining reserveren om ergens te eten zonder het restaurant te weten. Je hoort pas op de dag voor het diner waar je gaat eten.

Beleving vooraf

Als je bij sprs.me een vakantie boekt zijn er in de periode voor het vertrek een aantal contactmomenten die zorgen voor de nodige voorpret. Zo krijg je een persoonlijke pagina waar je de weersvoorspelling van jouw bestemming kunt bekijken. En je krijgt thuis een kraskaartje toegestuurd waarop je je vliegtijden kunt bekijken.

Consumenten verrassen met de uiteidenlijke bestemming

Op het vliegveld loopt de spanning nog verder op als de avonturier een code krijgt waarmee dan eindelijk bekend wordt naar waar de reis gaat. Deze touchpoints zorgen al voor een memorabele beleving, en dan zit je nog niet eens in het vliegtuig.

Consumenten verrassen als onderscheidend vermogen

Wat maakt dit soort verrassingsconcepten nou zo sterk? Op de eerste plaats staat het creëren van een belevenis waar de consument zelf onderdeel van wordt. Ze kunnen voor even ontsnappen uit de dagelijkse sleur. En tussen die talloze aanbieders van reizen door, die eigenlijk steeds minder van elkaar verschillen, maakt sprs.me het verschil door extra beleving aan een reis toe te voegen. En in het geval van mystery-dining door het uiteten gaan sensationeler te maken.

Een andere sterkte van dit soort concepten is het wegnemen van keuzestress. We worden vandaag de dag bestookt met gigantisch veel keuzes. Het aantal reizen die je in Europa kunt doen zijn er veel om allemaal tegen elkaar af te wegen, natuurlijk zul je vast wat voorkeuren hebben. Maar toch, je moet er wel over nadenken, en dat kost moeite in ons brein. Bovendien is door de digitalisatie het aantal reisaanbieders ook enorm gestegen. Een concept als mystery-dining of sprs.me neemt al deze keuzestress weg door vóór jou de keuze te maken. Je zo aan je lot overlaten betekent natuurlijk niet voor iedereen dat zij geen stress ervaren, vandaar ook dat vooral de avontuurlijke ingestelde mensen open voor staan voor dit soort concepten.

Mijn persoonlijke verrassing

‘Avontuurlijk” is ook zeker een kenmerk die bij mijn persoonlijkheid hoort. Concepten als sprs.me en mystery-dining weten mij dan ook te raken. Zelf heb ik er nog geen ervaringen mee, maar ik zou mezelf in de toekomst heel graag eens laten verrassen door een reis met sprs.me. Die ervaringen zal ik dan ook ongetwijfeld delen in een blogje!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *